Podczas XVIII Sesji Rady Miejskiej Burmistrz Miasta Augustyn Ormanty odebrał certyfikat ISO 9001:2000 dla Urzędu Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej. Certyfikat wręczył Zenon Wawrowski dyrektor firmy TUV NORD POLSKA. Zenon Wawrowski pogratulował Burmistrzowi i pracownikom Urzędu Miasta podjęcia wyzwania wdrażania systemu zarządzania jakością świadczonych usług, który zaowocował otrzymaniem certyfikatu ISO 9001:2000. Uroczystość wręczenia była okazją do przypomnienia całego procesu wdrażania systemu jakości, którą rozpoczęto w maju ubiegłego roku. Następnym krokiem było spisanie umowy z Akademią Jakości z Warszawy na przeszkolenie i nadzór nad właściwym przygotowaniem pod względem merytorycznym dokumentacji wprowadzanej do systemu zarządzania. W kwietniu 2004 roku przeprowadzony został audit weryfikujący na normę ISO 9001:2000, a 7 - 8.07.04 audit sprawdzający. 13 sierpnia br. Burmistrz Miasta został powiadomiony o przyznaniu certyfikatu dla Urzędu.
Podczas uroczystego wręczania certyfikatu wielokrotnie podkreślono, że wdrożenie systemu jakości porządkuje wiele spraw, a opracowane procesy, ułatwiają procedury i czynią je bardziej przejrzystymi dla petentów. Ponadto system zarządzania jakością wdraża się zarówno z przyczyn zewnętrznych jak i wewnętrznych. Zewnętrzne to zmiany w sposobie funkcjonowania i uporządkowania pracy, natomiast zewnętrzne, są skierowane na klienta.
Wdrażanie systemu jakości przeprowadzono w Urzędzie Miasta stosunkowo szybko, bo w ciągu jednego roku. Certyfikat jest zewnętrznym wymiarem wysokiego poziomu jakości świadczonych usług.
Odbierając certyfikat Burmistrz Miasta Augustyn Ormanty podkreślił, że jest to wyjątkowo miły, a zarazem zwrotny moment w naszej pracy. Wspomniał o tym jak zastanawialiśmy się nad podjęciem decyzji, co do podjęcia wyzwania wdrażania systemu zarządzania jakością obawiając się czy sprostamy wymaganiom i czy faktycznie będą z tego wymierne efekty.
Faktycznie procedury były uciążliwe i to uświadomiło mam jeszcze bardziej, że naszą rolą jest służenie mieszkańcom miasta i gminy, że ta misja jeszcze bardziej będzie w tej chwili urzeczywistniana – nie panowanie nad ludźmi, ale służenie ludziom – powiedział Burmistrz.
Podziękował Pani Sekretarz Zofii Pułczyńskiej, która koordynowała proces wdrażania polityki zarządzania jakością, pracownikom Urzędu za zaangażowanie, za to ,że wychodząc z pewną ofertą, oferujemy usługi, których najlepszym sprawdzianem będzie fakt zadowolenia przez klienta – uzyskany poprzez, terminowość, kompetencję, kwalifikacje, wiedzę urzędników.
(bs)